8:40 PM

Muqobalah...itu saja

Semuga dipanjangkan umur untuk terus memimpin kami

Semalam 23/07/08,isu muzakarah PAS-UMNO sedikit terurai apabila majlis syura memutuskan tiada lagi muzakarah antara keduanya.Apa yang ada cuma bersemuka(muqobalah) sahaja.Semua menarik nafas lega termasuk kami sekeluarga bermula dari anak-anak yang tak tahu apa pasal politik sehinggalah yang sudah lanjut usia.

Apa yang menarik ialah kenapa Tok guru Nik Aziz begitu beria-ia sangat menolak muzakarah tersebut,rupa-rupanya pengalaman lalu telah menjadikan beliau serik untuk bertemu lagi dengan UMNO.

Ternyata kenyataan beliau dalam temubual bersama surat khabar Siasah mendedahkan segala-galanya,DAP walau pun dipimpin oleh orang yang bukan Islam tetapi ternyata tidak pernah menipu,tetapi UMNO walau pun mengaku dan berlabel Islam dalam kebanyakan isu tetapi ternyata menipu dan PAS pernah ditipu olehnya,inilah realiti yang mahu disebut dan di terangkan oleh Tok guru.

Alhamdulillah persetujuan telah dicapai di kalangan ulama yang memimpin melalui majlis syura maka kami sebagai pengikut sentiasa berdoa semuga Islam dan pengikutnya yang asli dan berkualiti sentiasa diberi petunjuk dan hidayah serta dalam jagaan Allah dan menemui kejayaan sebagaimana yang dijanjikan insyallah.
Share/Bookmark

0 comments: