1:42 AM

Hari ini hari khamis 17/07/08


Semalam 16/07/08 sibuk segala media termasuk semua manusia yang tidak gila menjadi hakim menilai dan memberi komen terhadap peristiwa debat minyak antara Anwar Dan Shabery.Ada yang menilai Anwar menang dan ada yang memberi Shabery kemenangan.Sudah tentu yang memenangkan Shabery itu dari sepesis yang sealiran dengannya.Pada saya semua akan menjadi menang dan dalam hal lain semua akan menjadi kalah,kenapa? sebabnya pertandingan ini adalah atas dasar hujjah bukannya pertandingan kekuatan sebagaimana tarik tali,gusti lengan atau pun tinju,jadi semua boleh mendakwa ianya menang dengan hujjah masing-masing.Pada saya menang kalah itu bergantung pada persepsi diri masing-masing.
Semalam juga dalam sibuk pasal debat kita tersentak dengan satu lagi drama tangkapan terhadap Anwar oleh pasukan polis yang pada saya merupakan suatu tindakan yang tidak profesional oleh pihak yang berwajib,kenapa saya berkata begitu?kerana daripada gambaran yang diberikan media seolah-olah kalau tangkapan ini tidak dibuat sebegini maka nescaya Anwar akan terlepas dan tidak akan dapat ditangkap selama-lamanya.Selama ini kita diberitahu pasukan polis Malaysia adalah yang tercekap di kawasan sebelah sini dan daripada pengalaman hidup dalam memerhati ini saya percaya memang polis Malaysia memang cekap dan tidak dapat disangkal lagi,tetapi peristiwa semalam telah memadamkan kepercayaan saya sebelum ini dan mengesahkan kata-kata bahawa polis terlalu mengikut "tuan"nya yang sering ada "kepentingan".
Share/Bookmark

0 comments: