6:56 AM

Telus

Pertamanya nak ucap takziah kepada mendiang Teoh Beng Hock(gambar atas).Sebagai manusia yang boleh berfikir maka saya dukacita dengan kejadian ini.Harapannya biarlah peristiwa/kejadian ini adalah yang terakhir di negara ini.
Terfikir juga kenapa pihak-pihak tertentu itu apabila menyiasat maka tidak pernah mengambil kira soal-soal kemanusiaan.Pada saya apa salahnya kalau masa itu terhad pada siang hari saja ke atau dalam tempoh yang bersesuaian yang tidak menggangu emosi sesorang yang disiasat.Pada saya esok masih ada maka apa perlunya soal siasat itu sampai ke pagi sehingga tidak tidur malam,kerana kita bukan berhadapan dengan pengganas yang akan menghancurkan kita dengan serangan berani mati atau sebagainya.Pada saya dalam soal-soal sebegini kita masih boleh bertolak ansur,jika perlu di tahan maka tahan lah mereka dan masuklanlah ke tempat tahanan dan besoknya boleh disiasat lagi.Seruan saya kepada pihak-pihak yang berwajib jika boleh ubah lah cara itu!, dan kalau ianya bertentangan dengan undang-undang maka ubahlah undang-undang itu,pada saya undang-undang selain daripada undang-undang Allah maka ianya boleh dipinda dan diubah suai.Belajarlah untuk menghormati satu kejadian Allah ini yang disifatkan olehNya sebagai sebaik-baik kejadian.






Share/Bookmark

1 comments:

Pengasas said...

Salam WakAji,
Saya setuju dengan alasan WakAji. Pada mereka, alasan WakAji adalah dari hati yang beriman kepada Allah. Mereka ingat ke kepada Allah?