4:10 AM

Aku mula rasa takut...


sumber gambar di sini




Kini takut mula melanda diri aku.Sebelum ini aku begitu yakin dengan keupayaan para penguasa yang diamanahkan untuk menjaga negara yang aku cintai ini,namun rupa-rupanya keyakinan yang aku harapkan selama ini bagaikan mengharapkan sibuta untuk memimpin aku melintas jalanraya yang sibok.Begitulah misalannya kalau kita melihat beberapa peristiwa yang berlaku kebelakangan ini.Cuba bayangkanlah kalau enjin jet pun boleh dicuri maka bagaimana mungkin perkara-perkara lain tidak dicuri.Pendek kata sepintas berfikir pada aku tiada sesuatu pun akan selamat di tanah airku ini jika ini keadaanya.Tak payah berKPI atau ber NKRA la kalau macam ni Sia-sia saja beretorik macam ini.Di Parlimen Pak Menteri dan para Tok wakil pun sama memonteng,kalau murid sekolah tentu kena dah.Tetapi yang ponteng ini para pembuat "dasar".Anda nilailah dalam perkara yang menentukan hidup mati negara pun mereka mengambil jalan mudah dan senang apa lagilah kalau ianya hanya membabitkan rakyat marhein yang sekadar dapat memberikan satu undi setiap lima tahun sekali.Kamu hai rakyat yang tidak berguna bukan selayaknya menjadi perhatian kami.Kamu hanya kami guna untuk kuasa kami saja,tetapi kalau kamu itu montel,gebu dan pandai bergincu atau artis ke maka kami ada la rasa sikit pecah liurnya. Biar pun sudah berkeluarga namun tambah lagi kami sanggup.Maaf tuan n3 ini rasa naik darah sangat,bercakap pasal integriti tetapi tengoklah apa yang jadi.Kini aku sangat takut, apakah ada jaminan untuk kita hidup aman dan makmur sebagaimana sebelum ini....Ya Allah selamatkanlah kami daripada fitnah yang akan merosakkan ini...











Share/Bookmark

0 comments: