5:25 PM

Tahniah anak-anak...

Tarikh 6 Mei 2011 adalah hari yang ditunggu-tunggu oleh anak-anak pelajar lepasan SPM 2010.Kalau pada akhir Mac lalu mereka tertunggu-tunggu dengan keputusan SPM masing-masing kini keputusan penempatan mereka ke IPTA telah pun dikeluarkan.

Bagi yang berjaya mendapat tempat , kegembiraan terbayang di wajah masing-masing.Tahniah diucapkan semoga anak-anak diberi Allah kurniaan untuk terus menghadapi pembelajaran dalam suasana yang mudah dan berkesan.Bersama kita pohon agar Allah mengurniakan kita dengan mudah kefahaman dan kuat ingatan dalam setiap detik kehidupan kita.Berdoalah juga agar kita menjadi orang mendapat ilmu yang bermunafaat dan boleh dimunafaatkan oleh diri dan orang lain.Semoga ianya menjadi bekal untuk kehidupan di akhirat nanti.

Kepada yang tidak berjaya,percayalah ini bukan kesudahan kerana ketentuan tuhan adalah sesuatu yang terbaik untuk diri kita.Allah maha pengasih dan maha penyayang.Dia adalah segala-galanya.Hikmat di sebalik peristiwa ini tidak dapat kita teka kerana Dia amat mengentahui.Kita tiada daya dan upaya,cuma apa yang kita boleh lakukan setelah berusaha adalah berdoa mengharapkan anugerah yang terbaik untuk diri kita.Oleh itu jangan kecewa teruskan perjuangan anda dan ingatlah Allah itu maha pengasih dan maha penyayang.KepadaNyalah sahaja kita berserah..


Share/Bookmark

1 comments:

Anonymous said...

Assalamualaikum Wak Aji,

Tahniah pada yang berjaya terpilih ke IPTA. Pada yang tak berjaya, sekarang ni banyak tempat yang boleh menimba ilmu, jangan berputus asa.