2:20 AM

Jangan Tamak Nanti Rugi...

Kepada yang bercita-cita tinggi itu,Janganlah tamak sangat,tolong lah ingat-ingat balik pepatah yang selalu orang-orang tua kita sebut-sebut.Sejarah pun bercerita,kadang-kadang kita sendiri pun melihat dengan mata kepala kita sendiri,orang yang tamak ini selalunya penghujungnya RUGI..

Sejarah bercerita.Kalau tamak untuk berkuasa percayalah nanti ianya akan hilang.Hilang bukan sebarang hilang,kadang-kadang tidak "berbekas" lagi.Tak kan tak pernah baca atau dengar kisah Firaun.Dia juga tamak kuasa hinggakan melawan Allah.Namun akhirnya Firaun hilang.

Sejarah bercerita.Kalau tamak harta benda.Harta mungkin dapat tetapi ianya juga akan "hilang".Tidak pernah dengar kisah Qarun ke?.Hilang Qarun juga kerana tamak,lalu sampai menderhaka kepada Allah.

Kalau anda itu mengaku Islam jangan tamak lah!!,kerana tamak kuasa,kerana tamak harta maka anda lakukan apa saja.Ingat sejarah bercerita.Anda orang cerdik,di sekeliling anda ramai ahli sejarah,atau mereka tidak "bercerita sejarah"cuma cerita ampu sahaja.Ingat sejarah bercerita...tamaklah...pastinya anda akan rugi











Share/Bookmark

0 comments: