3:27 AM

Untuk Dr.Asri





Pertamanya saya nak ucapkan Tahniah!! untuk Dr. Asri kerana berjaya mengumpulkan para penyokong beliau pada hari sebutan kesnya di Mahkamah Syariah Gombak Timur hari ini(18/11/2009).

Keduanya juga saya nak ucapkan Takziah di atas ujian yang menimpanya sehingga ditangkap dan didakwa kerana mengajar tanpa tauliah.Sebenarnya itu adalah ujian untuk anda dan merupakan manifestasi hasil daripada ciptaan undang-undang oleh manusia.Pada saya ianya kekal dan masih diamalkan kerana wujudnya sindrom bisu di kalangan ugamawan yang mengerti tetapi membisu seribu bahasa tentang perkara ini.Kenapa tidak dibangkitkan semasa ada sedikit "kuasa",saya pohon maaf kepada anda, kenapa perkara ini tidak anda godak semasa di Perlis yang pada saya ada forum yang boleh anda bangkitkan.Nah.. kerana sunyi pada masa itu maka hasilnya sekarang ini bising,dan bisingnya tidak dapat mengubah suasana kecuali ada yang sanggup untuk "menguji" di negeri-negeri lain pula.Saya percaya ada para pimpinan yang bersama menyokong anda itu pun di negerinya masih berundang-undangkan seperti yang anda kena ini.

Oleh itu kepada para ilmuan/ugamawan, semasa anda ada sedikit peranan dan "kuasa" maka ubahlah supaya ianya bersesuaian dengan kehendak syariat dan nasihatilah para pimpinan terutamnya pimpinan politik supaya dalam menjaga "kepentingan" kita juga seharusnya mengingati bahawa esok akan ada suatu hari yang setiap orang akan mati dan apa yang diamal dan dilakukan di dunia ini akan dibuat perkiraan selepas kematian kita nanti.Saya yakin dan percaya mereka akan dengar dan akur dengan suara anda semua kerana anda adalah orang kepercayaan mereka dan Saya masih percaya sekarang ini nasi masih belum jadi bubur.!!!








Share/Bookmark

0 comments: