6:03 AM

Dapat Pun Susah Tak Dapat pun susah..






Semalam hantar sms ucap tahniah untuk kawan dapat naik pangkat.Hari ini baru dapat jawapan balas daripada kawan itu.Terkejut juga saya dibuatnya,kata kawan itu awak saja yang ucap tahniah untuk dia yang lain ucap juga tetapi semuanya sinis.Saya balas lagi sms beliau bertanya yang sebenarnya dan kenapa,Kata kawan tu dia yang dapat ni bukan dari kalangan yang senior dan prestasi pun bukan yang terbaik, itu sebab ada yang iri hati katanya.Tetapi saya ini banyak tolong orang dan selalu berdoa agar diberi rezki untuk saya kata kawan itu.Itu sebabnya saya dapat kali ini.Saya balas balik sms kawan tu dengan kata-kata ini..."Berdoalah kepada Allah agar apa yang kita dapat itu adalah rezki yang berkat dan minta jauh daripada dikurniakan sesuatu yang berbentuk istidraj untuk kita kerana ianya akan menyusahkan kita".Sesungguhnya apa yang kita buat hanya kita dengan Allah yang tahu dan sebarang "kecurangan" hanya Allah yang membalasnya..dan percayalah sesuatu yang kita dapat itu jika dalam rahmat Tuhan maka ianya akan membawa ketenangan tetapi jika apa yang kita dapat itu membawa sebaliknya seperti rasa keluh kesah atau sebagainya maka bermuhasabahlah...sesungguhnya di sana ada sesuatu yang tidak kena...bermuhasabahlah adauhai kawanku sesungguhnya masih ada masa dan nyawa belum lagi melewati halkum...










Share/Bookmark

0 comments: