4:14 PM

Saya Ni Jenis syok sendiri ke?

Semalam pergi "meeting".Pengerusi buat ucapan alu-aluan,dalam ucapan tersebut dia sebut nama saya dan juga nama-nama lain sebagaimana mesyuarat yang lain.Hari ini saya rasa macam syok pula bila nama disebut,selalu pun ada juga nama disebut tapi tidak rasa syok macam ini.Maklumlah yang mempengerusikan mesyuarat itu jenis boss yang "glamour" sikit.Bila balik saya cerita pada orang rumah saya yang boss puji saya,saya banyak buat benda baik dan membantu kerukunan kampung saya dan sebagainya.Orang rumah saya sebagaimana biasalah,sinisnya ada.Kata dia awak ni cakap tu betul ke?selalunya mesti ada gambar atau apa-apa visual paling tidak pun handphone awak mesti tunjukkan dengan saya,tapi kali ini tiada pun...!saya mula terperasan yang semalam tu boss tak cakap apa-apa pun dengan saya cuma sebut sepintas sebagaimana adab alu-aluan mesyuarat saja..tapi saya nak tunjuk dengan orang rumah dan orang kampong saya bahawa saya ni orang yang dikenali oleh boss .Sebabnya sudah puas saya berusaha untuk memenangi hati boss tetapi sehingga kini belum terhasil.Saya ingat dalam program semalam pun boss akan sapa saya lagi pun mesyuarat semalam diadakan berhampiran dengan kampung saya.Seingat saya kalau orang datang dekat kampung kita maka kita akan di dahulu dan diutamakan lah..tetapi tidak nampaknya..adakah saya ini syok sendiri?



US President Barack Obama poses with fellow Apec leaders in Singapore
Gambar Hiasan










Share/Bookmark

0 comments: