12:11 AM

Berpolitik biar rasional....

Sehari dua hari ini orang-orang politik bagaikan berpesta.Pesta mengulas.Dari yang bertaraf pemimpin sehinggalah ke peringkat pengikut.Semua mengulas,ulas apa!? kerajaan perpaduan.

Saya juga tertarik dengan isu ini,cumanya sebagai pemerhati maka memadai hanya dengan menilai dan menafsir apa yang di ulas itu sahaja.Tetapi apa yang agak mengejutkan saya sudah ada orang sekarang ini sudah berani untuk mempertikaikan alQuran itu sendiri.Apabila dibaca ayat alquran berkaitan pertemuan Musa dengan Firaun dalam kontek untuk berdakwah di sana sudah ada pengikut yang berani mempertikaikan bahawa itu adalah semasa Firaun dan tidak boleh sama dengan situasi sekarang.

Saya tidak ustaz malah usrah dan tamrin pun kadang-kadang,namun gejala seperti ini amat menyedihkan dan ini perlu diperbetulkan.Betul Tok Guru memberikan pandangan namun kita hanya mendengar sekerat-sekerat sahaja.Saya percaya kalau kita bersama dalam sidang Tok guru maka persepsi kita akan lebih bebas dan tidak selancang mempertikaikan apa yang disampaikan oleh para ilmuan.Semuga Allah mengampuni apa yang tersilap yang telah kita lakukan..Aminnn.










Share/Bookmark

0 comments: