5:13 PM

"Batu "

Semalam sempat ziarah saudara yang sakit di hospital.Beliau sedang menunggu untuk pembedahan.Doa untuk beliau semoga selamat dan diberi cepat kesembuhan oleh Allah,Insyaallah.

Bersebelahan katil saudara tadi ada seorang lagi pesakit yang baru sahaja menjalani pembedahan yang membabitkan batu dalam buah pinggang.Agak terkejut apabila melihat saiz batu yang dikeluarkan daripada pesakit tersebut,bulat dan rapinya bagaikan menggunakan acuan khusus untuk membentuknya,bujur telor sebesar telor angsa,terfikir alangkah hebatnya kejadian Allah,walaupun sebesar itu dan berada pula diantara tempat yang sensitif namun masih diberi kehidupan dan manusia diberi "kebolehan" untuk berikhtiar untuk penyembuhan.

Kepada kita yang masih diberi kesihatan ini pohonlah kepada Dia agar dikekalkan kesihatan yang masih ada dan sentiasa dilimpahi keberkatan dalam hidup ini.Bersamalah "membalas" apa yang telah dikurniakan kepada kita itu dengan kita berlaku taat dan patuh serta bertawakkal menyerah diri kepadaNya.



Lihatlah betapa besarnya saiz batu karang yang dikeluarkan semasa pembedahan pesakit yang berada dikatil bersebelahan saudara saya.

Share/Bookmark

0 comments: