6:03 PM

Apa itu susah ...

Anda pernah merasa kesusahan hidup?,susah yang macam mana?,tiada duit?tiada makanan atau apa?tetapi sampai sekarang anda masih hidup kan!!!

Sebenarnya kesusahan hidup yang sebenar pada saya adalah mereka yang sakit yang sedang menghuni hospital di seluruh dunia yang ada pada hari ini.

Bayangkan mereka hendak membuang air kecil pun begitu azab walau pun hanya setitis air.Bagaimana mereka hilang selera makan,meraka juga sentiasa berada dalam kesakitan dan debaran tentang keputusan-keputusan berkaitan kesihatan mereka.

Anda boleh bayangkan apa perasaan anda bila hasil keputusan pemereksaan kesihatan anda menunjukkan anda diserang dengan penyakit kanser yang berada di tahap empat yang sudah terlewat dan tidak mampu lagi diubati?!!.Itu menyusahkan batin anda bukan?!!

Jadi sebenarnya ketiadaan makanan,minuman,wang ringgit serta harta bukanlah merupakan "kesusahan" yang sebenarnya dalam kehidupan dunia ini.Apa yang penting jika itu semua tiada kita masih diberi kehidupan oleh Allah dan kita masih boleh berusaha,tetapi bila kita sakit maka itulah kesusahan sebenar di dunia ini.








Share/Bookmark

0 comments: