6:45 AM

Teh Malberi & salam untuk Dr.wahab

Hidangan ice blended buah dan teh malberi & mee goreng bersayurkan pucuk malberi


teh siap dibungkus untuk kawan-kawan

Bercakap pasal pokok malberi maka ramai tertanya-tanya akan kelebihan dan kegunaanya.Sebelum ini banyak saya bercerita kepada kawan-kawan tentang kebaikan dan kelebihan pokok ini.Semua kagum apabila diberitahu.Kekaguman itu cuma sekadar mendengar saja.Tetapi bila RTM menyiarkan satu slot dalam rancangan IKS beberapa mingggu lepas tentang perusahan pokok ini di Selangor maka ramai datang kembali mencari saya untuk mencuba teh malberi ini.Kalau sebelum ini sekadar berminat tetapi tidak bersungguh,tetapi kali ini bersungguh-sungguh untuk mendapatkannya.Alhamdulillah dua minggu lepas saya baru saja lepas prun pokok malberi saya dan cantasan tersebut dikeringkan untuk membuat teh.Kebetulan hujung minggu ini saya berkesempatan untuk proses membungkus daun yang telah siap dijadikan teh.Kepada kawan-kawan yang bertanya dan berminat insyallah minggu ini akan saya agih-agihkan teh ini.Jangan bimbang harga dan bayaran untuk teh ini saya nak terima tunai di akhirat besok.Yang penting sama-sama berdoa agar kita dilimpahkan keberkatan dan kekal dalam iman.







Share/Bookmark

0 comments: