9:39 PM

Yakin yang benar

Sering kali dalam berdoa keyakinan yang sebenar itu menjadi permohonan kita kepada Allah.Diantaranya menyakini bahawa Allah itu adalah pemberi rezeki bukan yang lain.Kita kena yakin bahawa selain daripada DIA maka adalah makhluk belaka.Itu sepatutnya dalam kehidupan ini.


Secara realiti begitukah sikap dan pendirian kita?.Kenapa bila ingin mendapatkan sesuatu kepada sianu sianu dulu keutamaan kita.Dewasa ini kalau memohon pekerjaan misalnya,bila mula memohon dan ada panggilan temuduga contohnya,"talian hayat"tentunya di kalangan manusia dulu yang kita cari dan keyakinan kepada talian hayat itu nampaknya lebih menjadi keutamaan daripada DIA sebagai "Arrazaq".

Betulkah pengakuan kita selama ini?,Dalam berdoa kita sentiasa memohon namun keyakinan tidak sebagaimana kita meyakini "talian hayat" yang disebutkan sebelum ini.

Pohon Allah lindungi kita daripada sifat dan sikap "mendua"kan keyakinan ini kerana sebenarnya kalaulah begitu keyakinan kita maka kita sebenarnya sedang dihanyutkan dengan sifat yang menjadi kesukaan para penyesat kita dan akhirnya kita akan hilang apa yang disebut keyakinan yang sebenar itu.

Share/Bookmark

0 comments: