1:52 AM

Cukup la tu ...tak kemana pun!!

Hari ini dah 19 hari kita berpuasa.Siang malam kita bermunajat kepada Allah.Ini semua adalah tidak lain dan tidak bukan adalah dengan tujuan mencari redha Allah.Namun demikian mengapa masih lagi kita bertengkar dan "berperang" di atas maudhu' yang tidak perlu kita tengkarkan? ,kerana apa yang kita buat itu lebih membawa kepada menjauhkan diri kita daripada rahmat Allah sebenarnya.

Kita menghina dan memperlekeh saudara kita yang melakukan sesuatu perkara walau pun baik namun kerana ianya hanya semata-mata berlawanan dengan "fikrah" kita,maka kita lawan habis-habisan.Kadang-kadang sudah terang lagi jelas apa yang dilakukan oleh saudara kita itu adalah baik,tetapi kerana "bebal"nya maka kita secara membuta tuli menyanggah.

Melihat "perbalahan" ini di sini dan di sini,membuatkan kita sebenarnya simpati kepada mereka dan terfikir di benak fikiran kenapalah begini jadinya mereka ini?,apakah tahap ilmu yang ada sehinggakan percakapan dan pandangan mereka menjadi bahan gelak dan ketawa anak-anak di persekolahan?....


Share/Bookmark

0 comments: