5:38 PM

Tahun Baru 2009

Selamat tahun baru 2009,semuga untuk tahun ini kita semua mendapat hidayah yang berkekalan dan sentiasa diberi taufik dan petunjuk yang benar.Sesungguhnya janji Allah barang siapa yang bertaqwa maka Allah akan memberi kita jalan keluar,menganugerahkan rezki dengan tidak semena-mena dengan cara yang tidak pernah terfikir oleh akal kita.Maka bertawakallah dan dan memadai hanya Allah sahajalah sebaik-baik penolong dan tempat bergantung.


[wahidpc.gif]


Sebagai permulaan tahun baru ini saya ingin mempersembahkan satu kesah yang sepatutnya kita sebagai orang yang mengaku beriman dan sunnah itu sebagai ikutan,maka kita semua sepatutnya juga beramal dengannya dalam semua hal dan keadaan.Ini adalah merupakan ucapan presiden PAS semasa pengumuman calon bagi pilihanraya P36 bagi Kuala Terengganu dan amat menarik untuk kita perhati dan teladani.

"Mengendalikan tugas yang berat ini saya terpaksa mengikut panduan yang diajar oleh Nabi saw iaitu istikharah dan istijarah saya tidak payah terjemah Dr Tan Seng Giaw (Timbalan Pengerusi DAP yang turut hadir) tahu….dia boleh baca jawi. Istikharah dan Istisyarah, kalau Dr Tan Seng Giaw tahu orang PAS tidak tahu malang

Sabda Nabi saw: “Tidak sia-sia mereka yg beritikharah dan tidak sesal mereka yang beristijarah”.

Beristisyarah kita mendengar pandangan-pandangan manusia dan rakan-rakan semua pihak yang kita tahu yang kita kenal yang kita percayai

Istikharah memohon pertolongan dari Allah swt lepas itu kita bertawakal kepada Allah swt.

Setelah mengambil pendekatan itu maka saya ingin membuat pengumuman calon yg dipilih oleh PAS yang diamanahkan untuk bertanding dalam pilihan raya ini ialah Tuan Hj Mohd Abd Wahid bin Endut. Beliau ialah YDP PAS kawasan Kuala Terengganu. Kerana yang kita nak lawan ni Ketua Bahagian Umno Kuala Terengganu. Yang padan dengan Ketua Bahagian Umno ialah YDP PAS Kawasan. Kita beri kepercayaan sebelum saya mengulas lebih panjang dan memang dia tidak minta jadi calon dan saya pilih dia…….


Ok sebaik sahaja kita menyantai maklumat tersebut mari bersama juga menyantai lagi sebagai maklumat ilmu untuk permulaan tahun baru ni mari sama-sama kita baca dan fahami ini klik di sini dan selepas itu mari bersama santai di sini pula .Untuk itu mohon izin kepada tuan-tuanpunya blog untu link dengan blog masing-masing.


Share/Bookmark

0 comments: