1:47 AM

Pengajaran

Banyak peristiwa pelik berlaku akhir-akhir ini.Kalau difikirkan ianya tidak terjangkau oleh akal kita bahawa ianya akan berlaku.Tetapi dewasa ini ianya berlaku dan terjadi di depan mata kita dan dapat kita melihatnya.Lihatlah betapa ramai anak-anak yang menderhaka kedua ibu bapa.Lihatlah betapa ramai manusia yang bercakap tetapi tidak melakukanya,yermasuklah yang bergelar ustaz dan ulama'.lihatlah betapa ramainya manusia yang melakukan sesuatu mengikut hawa nafsu dan kehendak walau pun ianya dilarang Allah dan Rasulnya.Maka musibahnya sebagaiamana dijanjikan bala datang menimpa.Timpanya itu dalam berbagai cara dan bentuk.Sama-samalah kita memerhati dan menilainya.Yang tentu bala itu tidak disukai oleh semua makhluk yang bernyawa.
Share/Bookmark

Read more...

9:54 PM

Anda bijak menilai


Dunia Ana Yang Punya!


Presiden UMNO apa penilaian anda?


Pegawai-pegawai awam harus bersikap berkecuali semasa menjalankan tugas tanpa mengira siapa kerajaan yang dipilih oleh rakyat, kata Ketua Pengarah Perkhidmatan Awam .

Annuar Musa,Adnan Yaakob dan beberapa lagi pimpinan senior UMNO dilaporkan berkata, BN tidak perlu menyertai pilihan raya kecil berkenaan kerana membazirkan masa dan wang saja. Menurut Annuar BN tidak akan menang.

Dua kenyataan di atas tidak pernah kita dengar dan lihat sebelum ini.Kalau ada pun itu pun melibatkan kata-kata yang menjurus kepada kakitangan awam sahaja sebagaimana kata-kata Ketua Pengarah Perkhidmatan Awam .Namun hakikatnya kata orang cakap tak serupa bikin.Contohnya banyak,tidak perlu di sebut,malah ada di mana-mana bermula dari sekecil-kecil agensi seperti JKK sehinggalah ketua Pengarah berlaku sikap double standard ini.

Yang lebih terkejutnya dan tidak pernah berlaku selama saya hidup ini kenyataan orang politik sebagaimana di atas.Tambahan lagi ianya membabitkan orang parti yang memerintah kerajaan pusat.Pada saya ini merupakan tanda kepada kejatuhan yang akan berlaku dan satu perubahan yang tidak dapat kita ungkapkan dengan perkataan pasti akan dapat kita lihat lambat atau cepat.
Share/Bookmark Read more...

6:21 PM

Mati itu satu kemestian.






Lama tidak update ini,mungkin dah satu minggu.Komputer rosak.Itu jawapannya.

Dalam seminggu berbagai peristiwa berlaku bermula dengan perletakkan jawatan ahli parlimen permatang pauh sehinggalah berita kematian ketua penerangan muslimat PAS Terengganu Kak Dah dan terbaru pagi ini 05/08/08 lebih kurang satu jam yang lalu satu lagi berita kematian saya terima.Ini melibatkan seorang guru sekolah Wataniah Machang Kelantan,kemalangan dan meninggal di tempat kejadian.

Saya juga ingin mengucapkan takziah kepada keluarga Allahyarham Ustaz Ahmad Azzam Hanafiah, yang kembali ke rahmatullah pad 31 Julai 2008 kira-kira 10.15 malam.
Allahyarham adalah bekas Exco Kanan Kerajaan PAS Terengganu pada pemerintahan kali pertama parti itu sekitar tahun 1959 hingga 1961.


Kenapa berbicara pasal mati kali ini?sebab semua kita akan melaluinya.Cumanya tak tahu bila.Oleh itu bersiaplah semuga kita dalam keadaan sebagaimana yang kita doakan pada setiap hari iaitu hidup dan mati dengan iman serta kehidupan kita disudahi dengan husnulkhotimah bukan suulkhotimah .amin....
Share/Bookmark Read more...